Sunday, June 13, 2010

:: Jalan2.. (",) ::

Salam semua.. 12/06/2010: Hari ini b'kesempatan meluangkn masa, berjalan2 di sekitar Kuala Lumpur bersama rumate2 saya. 2 tahun b'sama mereka, baru kali ke-2 kami keluar bersama. Pernah semester lalu, kami bersama ke Jusco Wangsa Maju. Kata sarina, saya ni payah benar nak di ajak keluar. Ajak pi makan pun susah, apatah lagi utk keluar bersama membeli belah. hehe.. Apa pun hari ini boleh dianggap b'sejarah, sebab tu habis semua tempat sekitar nk dibawanya saya. Ha, xpa.. tebus2 semula. hehe.
.

Tujuan saya nk membeli tiket bas je sebenarnya, bertarikh 17/6/10 jam 11'30 pagi bersempena dgn cuti. Tujuan tu yg membawa saya melangkah keluar dr Taman Ilmu & Budi hari ini, menaiki bas rapid 231 menuju ke stesen LRT Putra -- stesen Masjid Jamek -- stesen Bukit Jalil, beli tiket bas. Seterusnya ke stesen Bukit Jalil smula -- stesen Masjid Jamek. Jalan2 di bazar masjid jamek -- Jalan TAR -- Semua House -- Sogo -- Pertama. Naik bas semula utk pulang ke UIA. Wah3.. Berjalan sakan. Masing2 membeli apa yg sepatutnya. Baju, kain potong, bekas tisu, tudung & sebagainya. Saya? cuma beli tiket bas yg b'harga rm31.10 tu sahaja. Hehe.. Puas mereka menduga saya, mncadangkn itu & ini utk saya beli, cemburu mereka kerana saya x membeli apa. Suka benar mereka melihat saya mengambil duit di ATM. Tapi bukan utk membeli tadi, nanti2 di lain kali. Hihi.. Ini lah saya, yg x reti membeli belah sendiri sebenarnya. Tengok baju tudung kasut xda rasa apa, ada sale berganda pun x terasa bahangnya. Sungguh xda perasaan org nya.. hehe. Tiket ~ tertunai sudah hasrat dan itu yg utama.. (",)

..ain + sarina yg bukan main lg (",)..
..tinggal b3 bila kak nabila sudah b'keluarga (ain safuan, sarina & saya). Ain salim, kami tggu ain utk m'genapkn smula bilangan kita. hihi..

..semua kena buat 'peace'? xnakla.. hehe..
.
ilham abadi: Terima kasih sarina & ain.. Best3. Sem depan boleh jalan2 lg, Beli pa yg kamu2 x terbeli tadi. hehe.. Sarina sbg tour guide, cekap benar dia dgn jalan2 yg ada di ibu kota. Pemandu pelancong yg bukan calang2nya. bagus3.. hehe.

2 comments:

Widad Jannati said...

Salam

Kenapa bla tgk gmbr2 nie sye rasa sebak...
Rindu kamu semua...
Sampaikan salam sye pd Sarina dan Ain Safuan...

InsyaAllah....biar tggjwb baru dah terpikul...
Silaturrahim yg telah kita bina takkan terputus...
Masa terluang kter berjmp k..

:: NZMS :: said...

kak nabila: insyaAllah kak nabila.. ukhuwwah kita aadan abadaa. nnti da msa singgahlh ke bilik kami. blh kita crita2 kongsi masalah lg. mcm2.. :) hehe.