Tuesday, January 5, 2010

:: 4 Minggu Berlalu.. ::

Salam semua.. 4 minggu sudah pun b'lalu, meneruskn pengajian & berada d dlm semester 2 2009/2010. Alhamdulillah, skali lg d berikn kesempatan ruang & waktu utk b'kongsi cerita tntang kehidupan & pengajian saya pd smester kali ini. mm.. jadual smester ni x terlalu padat sperti smester yg lepas walaupun jumlah jam kreditnya sama 18.5. isnin & rabu cuma 2 kelas, selasa & khamis sdikit terhimpit bilamana saya harus mnyempurnakn 4 kelas drpd jm8'30-3.30ptg, rehat pd jam1-2ptg. jumaat? kelas saya d bilik. hihi.. :) oklah.. apa pun, subjek2 saya utk smester ni yg jumlah jam kreditnya 3:

intro. to political science
نظام الحكم
أدلة الأحكام 1
فقه الزكاة
فقه المواريث والأوقاف
فقه العبادات2
family management & parenting

seterusnya..


Alhamdulillah, saya d kurniakn Allah lebihan rezeki yg m'bolehkn saya memiliki lesen L & P pd semester ini, insyaAllah biiznihi. Ya, saya xpernah memikirkn nya & xprnah m'jangkakn yg saya akn mengambilnya dlm tempoh pengajian saya d UIA ni. Selalunya bila d ajukn p'soalan 'bila nk ada lesen & boleh memandu sendiri..' jawapan saya mesti bila dh b'kerja nanti. Alhamdulillah.. saya tekad & m'cekalkn hati utk semester ni. pejam mata, saya belanjakn rm600 utk menyempurnakn nya. kalaupn ada penambahan ataupn pengulangan sesi, kurang lebih cuma rm100 lg. Murahkn? alhamdulillah.. KPP telah pun saya hadiri, ujian b'komputer sudah pun saya jalani dgn 48/50 markah yg saya p'olehi.. Hujung minggu ni saya akn ke bengkel asas pemanduan pula. pernah memandu wira & honda accord pd usia 15thn, tetapi sampai ke hari ni blm pernah memandu uji mana2 kereta lagi. Doakn saya, mohon sgalanya d p'mudah.. لله تعالى saya mahu b'dikari, p'lahan2 m'perbaiki & memajukn diri..

KELAB KARISMA: UIA. target- helping problematic student. visi: to produce world leader. motto: الرهبان في الليل والفرصان في النهر, sebuah kelab mentoring & fasilitator yg saya sertai semester ni. juga b'tujuan utk memaju & m'bina keyakinan diri, saya b'usaha utk m'dapatkn nya. Alhamdulillah.. temuduga yg berjaya m'bolehkn saya meneruskn misi yg seterusnya. 2 stage yg mesti saya jalani, basic training sehari & AIT 4 hari sebelum saya secara rasmi nya d tauliahkn sbg s'org fasi kelab karisma. insyaAllah, saya akn m'berikn komitmen yg spenuhnya. ijtima' kubra yg saya hadiri tempoh hari, menyuntik semangat saya utk terus kekal berada di dalamnya..
.
ilham abadi: doakan saya terus najah.. najah fiddeen, fiddunya, wa fi akhirihi..

No comments: