Thursday, July 9, 2009

:: Sempurna.. ::

Alhamdulillah.. tepat jm10 mlm td, b'akhir sudah tugasan saya sbg guru tuisyen d rumah. 3 bln yg pergi, sekurang2nya cuti saya terisi. Alhamdulillah, ilmu yg sedikit telah saya agihN smpurna. B'bekalN semangat & kesungguhan yg t'pancar drpd wajah adik2 saya, saya m'gagahi diri utk menyempurnaN amanah ini meskipun keletihan saban hari. dengan waktu belajar & subjek yg ditentuN sndiri oleh mereka, dgn kehadiran yg xtentu masa, kdgkala hadir lebih awl & kadangkala lewat drpd yg sepatutnya, m'buatN ada ketikanya malas m'jamu perasaan saya & lemah m'huni semangat saya.
.
Bermula dgn bena yg d gantung di teratak kasih kami, kesedaran ibubapa ttg peri pentingnya prestasi, panggilan telefon & p'mintaan ibubapa yg b'tubi2, saya menyempunaN amanah ini. Cuma rm5 utk 1jam, tmpuan & penyampaian terus scara p'seorangan, suasana belajar d rumah yg santai & tiada tekanan, m'buatN kelas ini m'dapat smbutan. Permintaan yg hadir b'tubi2, namun xmampu dipenuhi kesemuanya lantaran waktu yg tidak m'izinN. Saya yg cuma b'seorangan, p'mintaan subjek yg b'lainan dgn wktu & usia yg tiada persamaan, tmpuan sepenuhnya yg diperluN.. Setiap hari b'mula pg & ptg m'bawa ke malam. Isnin hingga jumaat, cuma sabtu & ahad saya berehat. bahasa melayu, math & sains, kajian tempatan, bahasa inggeris, b.arab, iqra' & alquran telah saya smpurnaN.
..
Alhamdulillah, dlm wktu yg singkt cuma sempat 3bln b'sama saya, saya ttp m'harapN kefahaman yg sepenuhnya drpd adik2 saya. Adik2 akak.. Moga najah selalu. Adik2 yg akn m'duduki peperiksaan UPSR pd tahun ni, buat yg t'baik. Mg Allah p'mudahN segala. Cuma ada 2 bln saja lg utk adik2 b'sedia. Adik2 yg lain, terusN blajar & m'ulangkaji. TerusN mengaji, alquran mesti selalu dihati, titikan sntiasa ayat2 ini. Mhon ampun & maaf buat segala salah & silap, kekurangan & kelemahan drpd segi penyampaian & penilaian. InsyaAllah, ada kesempatan b'cuti akk akn hubungi adik2 akk smula. Kita akn bertemu smula & adik2 smua akn akk ajar sperti biasa. Moga najah selalu. insyaAllah.. doa akk sntiasa m'iringi tiap langkah kaki..

ilham abadi: x b'kesempatan b'gambar b'sama mereka2. nantilh beli camera & handphone sendiri. heee..

2 comments:

barbaroza said...

Cuti yang bermanfaat..banyak pengalamn yang di dapat..=)

Unknown said...

perghh.guru tuisyen.tunjuk ajarku sifu.