Tuesday, August 3, 2010

:: INSPIRE ~ Kafa Integrasi Masjid Proton ::

Salam semua.. Kurang lebih sudah 2 minggu blog ini sepi tidak dikemaskini dgn entri2 yg terbaru. Bukan tiada idea mahupun peristiwa yg berlaku, cuma tiadanya kesempatan & ruang waktu. Apa pun, dlm entri kali ini sy sekadar mahu berkongsi, mengabadikn peristiwa & kenangan yg berlaku pd 31 julai & 1 ogos 2010 yg lalu.. Alhamdulillah, b'kesempatan b'program di salah sebuah sekolah agama di Shah Alam, Kafa Integrasi Masjid Proton. Peserta seramai 150 org terdiri drpd adik2 darjah 5 & 6 yg akn mghadapi UPSR, PSRA dan UPKK. Adik2 yg sgt comey.. :)

Seterusnya, antara gambar2 yg sempat kami rakamkn spnjang program 2 hari bersama mereka..

..trima kasih utk trainer kami kak is, senior inspire yg mengiringi: kak mar & kak sya.. Banyak ilmu & perkara2 baru yg kami timba drpd kamu3.


..riadhah pagi..

..kak quya & adik2..
..comey2 belaka. bakal syuhada', pndakwah, pendidik & pemimpin dunia..

..adik2 saya: zaife, haziq, yaakob, arif, zaid, fadhlin, hazirah, sofia, maisara. rindu mereka sgt3.. (",)

..kami yg keletihan. amat2..

..kakak2 fasi disebelah malam~ malam kesenian islam. Melihatkn p'sembahan adik2 cilik ini di atas pentas. comey2 mereka, b'sungguh2 b'kongsi idea..

..abg ajip & adik2..

..adik2 peserta yg comel2 belaka (",)..

..adik2 perempuan soleh solehah (",)..

..salam mahabbah..

Setiap kali turun b'program bersama adik2, melalui slot salam mahabbah ini, saya sering ditanya oleh semua fasi2 apa yg saya bisikkn ke telinga adik2 ini. Kata mereka pd saya, check point salam yg paling lama. hehe.. Adik2 tidak menangis sbelumnya, tetapi bila sampai pd saya menyambut tangan & mendakap tubuh saya, adik2 akn menangis & mengesat airmata. Fasi slps saya yg mesti b'peranan memujuk mereka. Perkara sama berlaku di SK Tanjung Lalang juga. hehe.. Sebenarnya, saya bisikkn perkara sama pd semua peserta. Entah xtahu t'sentuh hati mereka hingga t'sedu2 pada ayat yg mana satu (",) Alhamdulillah, Allah memberi saya kekuatan.. menyusunkn idea & kata2 yg bernas dlm minda saya saat itu..

.

Slot t'akhir bersama mereka~ slot muhasabah yg sy rasakn berjaya bilamana 9 pasang mata memandang tepat ke arah saya. Kepala yg mulai tunduk, mata yg merah sayu & bergenang mulai digosok. Dibantu lg dgn suasana kelas yg sunyi sepi, cuma kedengaran bunyi kipas & detik jarum jam didinding. Alhamdulillah, muhasabah & peringatan utk diri saya juga t'utamanya, semestinya saya yg lebih t'kesan dgn apa yg saya sampaikn kerana telinga saya yg t'lebih dulu mndengarkannya. Apa pun yg pasti, agak payah utk mencuri, membawa hati & minda adik2 kecil menyelusuri slot muhasabah ini. sedikit mengambil masa utk merendahkn sedikit mood & keceriaan mereka yg sgt aktif tak terkira dalam permainan & slot2 yg sebelumnya. apa pun alhamdulillah, sgalanya sudah Allah p'mudah. masih terus b'hubungan dgn mereka melalui telefon & sebagainya. SAYANG mereka, RINDU mereka..

.

ilham abadi: Alhamdulillah.. Program berjalan dgn sebaiknya. Sgt b'bahagia dpt b'jumpa & b'program 2 hari bersama mrk. Anak2 soleh solehah yg mudah utk ditarbiyah & mndengar kata. Rindunya pd mereka yg comey2 belaka.. (",) InsyaAllah, entri seterusnya nanti b'kisah tentang program sehari kami di SMK Taman Selayang..

No comments: